TGI Friday

Vi kör lite 90-tal i frodisbloggen idag. Först ut är The Beloved, och huxflux går jag i tredje ring igen. Aaahh.. Ohyggligt nostalgiskt, var och varannan kille i skolkatalogen hade sån där lockig pagefrisyr. Tänk att det fanns en tid då killar permanentade sig! För inte gör dom väl det nuförtiden? Skivan Happiness är f ö fortfarande jättebra. 



En annan skiva som är väldigt bra är Superstition med Siouxsie & The Banshees. Jag vill vara lika überfab som Siouxsie när jag blir stor. Drömma kan man alltid :)



Men kommer ni ihåg den här? Spaceman med Babylon Zoo. Här snackar vi one-hit-wonder. Den var med i en jeansreklam och blev superpoppis. Någon i bekantskapskretsen köpte till och med en hel skiva med Babylon Zoo. Den var asdålig vad jag kan minnas. Tror att någon våghalsig dj gav sig på att spela den på Kåren nån gång, vilket ju var helt dödsdömt. Börjar fartigt och blir sen tvääääärseeeeeg. Hur dansar man till den liksom, haha.



Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0