Filmtajm

Lyckades se lite film även denna helg

Australia - nehej du Baz, det här duger inte! Jag gillar Baz Luhrman och tycker att Moulin Rouge är helt underbar, men här vet jag inte vad som hände. Handlingen var inte särskilt engagerande och Nicole Kidman gjorde sin svagaste insats på länge. Visst, Hugh Jackman är ju Hugh Jackman, men det är inte befogat med en så långdragen film bara för att få titta på honom. Jag fattade aldrig var fokus låg i storyn, det var lite hattigt. Vill man se en film om den katastrofala behandlingen av Australiens urbefolkning rekommenderar jag Rabbitproof fence i stället.
Frost/Nixon - ja jag gillar ju nutidshistoria så den här tyckte jag om. Låter ju helt galet att göra en hel film om en intervju men det funkade! Givetvis under förutsättning att man är intresserad av den händelsen, annars lär den vara totalboring. Både Michael Sheen och Frank Langella gjorde bra ifrån sig, speciellt Michael Sheen. Hela hans uppsyn bara lyste 70-tal tyckte jag.
Happy-go-lucky - ytterligare en regissör som inte höll måttet. Mike Leigh är en riktig favorit hos mig men den här filmen vete sjutton. Jag vet inte om jag gillade den eller inte faktiskt. Bitvis var den bra men tyvärr tyckte jag huvudpersonen blev lite enerverande.

Kommentarer
Postat av: Marion

Jag tyckte att Australia var typ 1 timma för lång. När man tror att det börjar bli slu så börjar det liksom om igen, för vips skurken var ju inte borta ändå!

2009-06-25 @ 00:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0