Death by avokado

Men gud så fånigt. Skulle fixa lite god mat tills i kväll när Ciss kommer hit och är utsvulten efter en massa flyttpackande och resande och det ena med det fjärde. Det gick sådär. Först upptäckte jag att jag visst glömt köpa räkor. Traskade till jourbutiken på ren chansning och de hade faktiskt räkor. Sen visade det sig att avokadon jag köpt var i stort sett rutten och inte gick att använda. Jourbutiken har inga avokados så det blev till att ta bilen och åka till Ica. För att kunna göra det var jag först tvungen att åka och tanka så jag inte fick soppatorsk. Sen hamnade jag mitt i en cykeltävling! Väl framme vid Icas parkering höll jag på att krocka. En skröpplig men uppenbarligen äventyrlig och fartglad pensionärsgubbe tyckte att NU minsann skulle han korsa vägen och inte en sekund senare så han stampade gasen i botten och for ut som en projektil mitt framför mig så jag fick tvärninta. Och allt detta bestyr för en sketen avokado! Det är nästan så det inte var värt det faktiskt. Nu hoppas jag Ciss äter maten med stor andakt. Pricken över i vore ju om vi åkte på matförgiftning medan vi ändå är i farten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0