TGI Friday!

Har varit en busy dag, men nu kommer veckans låtar.

Vi börjar med ett band som jag helt glömt bort till jag blev påmind härom dagen, Levellers med "One way". Såg dom på Dalarock 1993 och de var skitbra.



Nu ska vi ut på spännande äventyr med Miami Vice! Eller nej, det är Don Johnson som leker nån slags utrikeskorrespondent i sin video till "Heartbeat". Alltså.. jag tyckte den här låten var skiiiitbra när jag var 14. Jag har till och med singeln! Haha. Videon däremot är ju rent bedrövlig. Spana in snubben i vit kostym och turkos gura! Milda Matilda vilken kombo. Och vilken koreografi! Det ser ju ut som karaoke på finlandsfärja.



Veckans one-hit-wonder från 80-talet blir en kunglighet! Ingen mindre än prinsessan Stephanie av Monaco. Något... begränsade röstresurser men det gick ju bra ändå. Hennes Sverige-hit hette "One love to give" men här i bloggen blir det "Irresistible" i stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0