TGI Friday!

Fredag och ledig helg, yeeey!
Vi börjar med att veva på gitarrerna så som man gjorde väldigt mycket på 90-talet. Jag vet inte om Boo Radleys har någon mer känd låt än den här, jag kan då inte komma på någon. Fast så har jag inte undersökt saken särskilt noga heller. Tror faktiskt jag har den här skivan någonstans, undrar om jag ens lyssnat på hela..



Andra som är duktiga på att veva är The Housemartins, en otroligt underskattad grupp tycker jag. Äkta gladmusik! Och så gillar jag hans röst väldigt mycket. Minus dock för deras videos som alltid är astråkiga. Men ur Housemartins kom ju både Beautiful South och Fatboy Slim, vilket ju inte är helt fel.



Efter välkammade gossar med stränginstrument måste det blir lite mer glitter och hårspray i bloggen! Veckans one-hit-wonder från 80-talet blir Hazell Dean och "They say it's gonna rain" som var en hit i Sverigen 1986. Harangen i början är på swahili om jag inte missminner mig, det har säkert Kaj Kindwall upplyst om på något gammalt band :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0