TGI Friday!

Redan fredag? Veckan har gått väldans fort måste jag säga. Var hos frissan i morse och vi började prata nostalgimusik. Kan glädja Marion med att det finns någon mer människa på jorden som har en Pinks-skiva :) The Pinks kommer dock aldrig få vara med på TGI Friday-spellistan, därmot kom min frissa på en grupp som jag helt glömt - Bros! "When will I be famous" från 1988 blev största hiten för dom vågar jag påstå. Plus i kanten för skorna, dom gillar jag.



Det har varit lite skralt med 70-talsmusik i bloggen och det är helt enkelt för att jag inte är så jätteförtjust i det och heller inte så himla haj på låtar och artister. En låt från 70-talet som jag dock aldrig någonsin i hela mitt liv kommer kunna glömma är "Love is in the air" med John Paul Young från 1978, av den enkla anledningen att det här var morsans favvolåt när jag var 6 år och hon spelade den VARJE dag. Det tog ungefär 15 år innan jag kunde lyssna på den utan att skrika högt :) Nu tycker jag den är rätt svängig.



Veckans one-hit-wonder från 80-talet blir inte så blippig och bloppig och färgglad och full i hårspray som brukligt, det blir lite mer exotiska tongångar från Ofra Haza. "Im nin' alu" var en jättehitt sommaren 1988 då jag slutat nian. En riktig sommarplåga.

Kommentarer
Postat av: Marion

Inte konstigt att The Pinks inte får vara med för det går ju inte att hitta någon video någonstans ju!

2009-02-05 @ 16:41:16
Postat av: Sara

Nja, nu är ju inte DET främsta anledningen till deras frånvaro i frodisbloggen :)

2009-02-05 @ 19:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0