Skottsäkert

Så här såg det ut at casa de Frodis vid tolvslaget när det lät som kriget bröt ut utanför.



Att storhunden är helt oberörd av allt vad raketer och smällare heter, det visste jag sedan länge. Men partyvalpen har aldrig upplevt en nyårsafton så där hade jag ingen aning om hur hon skulle reagera. Nemas problemas, hon lyfte väl på huvudet en gång men mer vad det inte. Skitskönt!

Det var värre ställt med självaste matmor i huset.. Inte för att jag är skotträdd eller så, utan för att jag var så satans mätt! Har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv, det var verkligen helt sjukt. Förutom fläskfilé, potatisgratäng och trattkantarellsås lyckades jag klämma i mig inte mindre än 15 portioner rosa chokladmousse. Receptet är för 15 pers men jag glufsade i mig hela rasket på egen hand. Sinnessjukt.. Jag trodde jag skulle svimma till slut, jag liksom kände hur alla blodkärl bara kloggade igen. Men det var faktiskt delvis Ciss fel! *slår upp sidan 324 i Stora Ursäktsboken* Hon påminde mig om att det var sista dagen på vårat gamla osunda liv och då fick jag ju skynda mig som fan att äta upp all efterrätt innan det blev ny dag, nytt år och nytt liv. Jojo, i det här huset får inget förfaras! Här tänker vi på barnen i Afrika och äter upp det vi tillagat! Att jag höll på att dö i hjärtinfarkt på kuppen lämnar vi därhän..

Det nya året började med ett par timmars hundträning och sen halvslummer till Ivanhoe innan det var dags att masa sig till jobbet för första gången på åtta dagar. Är inte helt vesslepeppad på att jobba faktiskt, jag tror jag ska sikta på att bli miljonär i år! 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Valde Ivanhoe det glosögda våpet framför den smarta bruden i år igen?

2009-01-01 @ 17:54:19
Postat av: Elisabeth

Jag vill också bli en sån där miljonär! Det är prio två i år, först ska jag givetvis rädda sheriffen. Ska ta tag i den biten när jag börjar jobba natt igen.

2009-01-02 @ 10:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0