Oscarsfunderingar

Jahopp, jag har kastat ett getöga på Oscarsnomineringarna och som vanligt har jag noll koll. Får försöka uppdatera mig lite till själva utdelningen, det är ett par filmer där som jag vill se. Att Heath Ledger skulle bli nominerad var väl ganska givet. Själv är jag lite kluven när det gäller postuma utdelningar. Det är så lätt att de avfärdas som "tröstpris" och att själva insatsen helt förbises. Min dissning av Mickey Rourke härom veckan fick jag ju äta upp också, han fick ju en nominering. Nu var det ju inte Mickeys skådespeleri jag förfasade mig över dock, faktum är att jag gärna ser The wrestler. Milk, Frozen river, Doubt, Slumdog millionaire och Changeling står också på listan. Benjamin Button däremot känns sådär, men David Fincher är ju alltid David Fincher. Jaja, så många filmer, så lite tid..

Kommentarer
Postat av: eremo

Doubt - gudomliga skådisar



Slumdog Millionaire - mycket jävla bra film!



Changeling - bra, men gillar inte Jolie.



Benjamin Button - den ska du se tycker jag.



The Wrestler ska jag se o jag tror att den är grymt bra!



Frozen river har jag icke sett men borde kanske se...men jag vete fan.

2009-01-25 @ 11:46:27
URL: http://eremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0