TGI Friday - Kylie & Jason-varianten

Fredag igen och musik i frodisbloggen. Det går ju inte att snacka 80-talsmusik utan att nämna det årtiondets giganter och främsta turturduvor - Kylie Minogue och Jason Donovan. Jag följde faktiskt deras tv-serie Neighbours ett tag men jösses mössa vad segt det var! Dagens avsnitt: Jason hämtar tidningen, ungefär. Hursom, dundertrion Stock/Aitken/Waterman knåpade ihop en och annan hit åt Kylie och Jason. Kylie håller ju än idag men Jason vete fåglarna vart han tog vägen.

Vi börjar med Kylie och I should be so lucky som jag tyckte var skitbra när den kom. Och så, hahaha, minns jag att jag och Jenny tyckte hon hade så fina kläder. Det är puffigt och fluffigt och så sött att man blir lika sockerspeedad som efter Stora Hotellets dessertbuffé.



Jason Donovan så, med Too many broken hearts. Den tar jag med bara för att jag tycker videon är så utomordentligt usel. Stackars Jason vaknar och är alldeles hurven och frusen där han bor mitt i.. skållheta Australien.. Förstår inte hur han överlever ute på landsbygden när han knappt kan hugga ved. Fast det kanske är därför han fryser så - han har ingen ved att elda.




Julen 1988 fick så Kylie och Jason spela in en duett, Especially for you som blev en riktig monsterhit. Vedervärdigt sliskig sak med en rätt larvig video. Men jag ska erkänna att jag tyckte Jason var rätt söt :) Det är sånt man kan få tycka när man är 16.


Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0