Schlager-look-alikes

Lite sent inlägg om lördagens Melodifestival, men jag fick inte arslet ur vagnen tidigare. Den här omgången var lite jämntjock tyckte jag. Det var inget särskilt som stod ut, varken åt ena eller andra hållet. Eller jo, vad fan gjorde Mikael Rickfors där?? Både Sandra och jag fick direkt associationer till Nöjesmassakern och såg Åke Cato och Sven Melander dansandes på rak framför oss. BWO levererade väl inte riktigt, jag tycker de ska hålla sig till upptempolåtar som de gör så bra. Men i startfältet var de bland de bättre. Synd att de ställs mot Lili & Sussie i Andra chansen. Lite skoj blir det ju, med tanke på att BWO's "Lay your love on me" har ett stick "Lay your love, lay your love, looove ooon meeee) som är en ren ripoff från Lili & Sussies "Oh mama" (Ring my bell, ring my bell, riiing myy beell). Men Alexander Bard ser ju mer och mer ut som en spejsad Thomas Quick. Skitlik min morbror är han, haha! Och Mattias i EMD då, han såg ju ut som en skäggig Per Elofsson med hatt!. Jaja. Ingen vinnarlåt i den här omgången om ni frågar mig.

Förra årets vinnare i mina ögon (och öron)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0