Filmtajm

Semesterns sista helg hann jag se några filmer.
Milk - mjodå. Lite långsam var den, men ganska intressant. Jag gillar som sagt nutidshistoria. Sean Penn var skitbra! Trodde hans oscarsbelöning mest var ett politiskt korrekt statement men han var verkligen urbra. 
Gomorra - men oj, här känns det som det hade kunnat bli oerhört mycket bättre. Bortslarvat manus, det var rörigt och svårt att hålla ordning på folk och tempot var lite trögt ibland. 
I skuggan av värmen - bra svensk film som tydligen bygger på en bok jag aldrig hört talas om. Malin Crépin äger och jag skulle ju inte ha något emot att bli räddad av Joel Kinnaman i polisuniform :) Eller i badbyxor för den delen. Nåja, nu ska han inte bara förminskas till eye candy, han var bra han med.
Flamman och citronen - gääääsp... En film om hjältar från motståndsrörelsen under andra världskriget borde ju kunna bli hur vesslespännande som helst, men det här var verkligen astråkigt. Jag iddes inte kolla klart ens, jag började göra annat.  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tyckte nog Gomorra var lite rörig att läsa med faktiskt, många namn att hålla reda på.

2009-08-17 @ 23:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0