Filmtajm

Hela lördagen spenderade jag vid tv:n känns det som. Eller, det känns inte som det eftersom jag både var ute med hundarna och sov lite middag, men jag lyckades klämma inte mindre än fem filmer. Tre nya på dvd och två gamla på tv.
Slumdog millionaire - årets vinnare på Oscars-galan där den tog storslam. Slamdog? :) Jag tyckte den var jättebra. Originellt manus och skitbra foto, och rätt skön musik faktiskt. Jätteduktiga barnskådisar var det också. Well done Danny boy!
Lornas tystnad - men hallå, vad var det här? Började rätt hyfsat, sen blev det ganska så spännande och man tänkte "men oj, hur ska det här gå nu då" - då var filmen slut! Huh? Det verkar som de hade en tanke i början av filmen och sen ändrade dom sig och gjorde en annan story i stället. Synd.
Interview - höll inte alls måttet på något sätt.
The Queen - jamen jisses, Helen Mirren äääger ju!
American History X - ingen nyhet direkt, men den är bra. Fast jag måste erkänna att jag tycker nazi-Edward är snyggare än snäll-Edward (förutom den hiskeliga tatueringen då). Tror det är nåt med kängorna och kalsongerna *fnissar*. Ypperlig scenografi. Innehåller dock en av de vidrigaste filmscener jag vet - den med trottoarkanten. Huuuu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig om trottoarkantsscenen...den har etsat sig fast i minnet...så obehaglig..

2009-09-11 @ 23:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0