R.I.P Lennart

Nu kanske jag svär i kyrkan, inte vet jag. Lennart Swahn var säkert skitbra i radion och i de program som jag är för ung för att minnas, men sorry.. Mitt bestående minne av denne radio- och tv-legend är från Melodifestivalen 1986. Erika hade den inspelad på video och på den tiden fanns det inte så mycket att titta på så vi såg det programmet säkert 30 gånger. Det är svårt att få ett annat intryck av den nu bortgångna Lennart Swahn, när man sett gång på gång på gång hur han liksom korsförhör Lena Philipsson om sanningshalten i hennes påståenden, hur han drygar sig mot Torgny Söderberg, Peo Thyrén, Nanne Grönwall, säger fel namn till Pling och Gigi Hamliton etc. Omdömen som "påläst", "trevlig" och "proffsig" överensstämmer liksom inte med min uppfattning. Men kul som fan är det! Jag skrattar lika mycket varenda gång. Fint folk kommer alltid sent, haha.



Det mest återkommande citatet på jobbet just nu är "kärleken är Evig" :) En rolig detalj är ju att SVT ringde in Tommy Engstrand i halvtid så han fick komma och försöka styra upp det hela. Han var lika osmidig han och sa rätt ut i tv att de ringt och sagt att Lennart behöver hjälp! *asg*  Schysst!

Kommentarer
Postat av: Ciss

Hahaha! Karln är ju helt vild!

2008-09-02 @ 19:32:26
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se
Postat av: Marion

Jag hade ju som sagt glömt hur det var men jisses vilken dryging. Jo du den betoningen av "Evig" sitter nu fastetsad

2008-09-06 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0