Humle & Drumle bokar biljetter

Marion och jag bestämde att vi skulle hitta på något skoj utanför arbetstid, något som inte involverade vare sig hundar eller hästar. Kvar blir ju då ett enda gemensamt intresse (förutom att titta på Top Model) - godis. Vi kom fram till att vi skulle åka till Askersund på chokladsalongen i helgen. Efter diverse velande hit och dit skulle vi i boka biljetter till någon form av chokladprovning. Först hittade vi inte sidan vi var inne på igår men efter letande på varsin dator i stereo hittade vi de olika provningarna. Det första alternativet gick bort, då det skulle innefatta intagande av alkohol (inte så kul för den av oss som kör). Marion ville inte baka med tv-Leila, så då fick det bli "Choklad och hälsa". Sagt och gjort, två biljetter skulle bokas. "Gör du det?" frågade Marion från andra sidan skrivbordet. Jomen visst, jag hann inte mer än klicka två gånger så blev det fel och gick inte att rätta till. Jag svor ve och förbannelse och trasslade och knappade och grejade. "Nä men prova du i stället" sa jag och så fick Marion försöka på sin dator. Puckopatrullen i sitt esse! Tja, det hela slutade med att det inte blev några biljetter eftersom vi ångrade oss i sista sekunden. Varför göra något enkelt för sig när man kan krångla till det lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0