Filmtajm

Betade av några filmer när jag var ledig i helgen. Vet inte riktigt, men det var ett tag sedan jag såg någon sådär riktigt bra film känns det som. Det mesta på sistone har inte riktigt hållt måttet.

Buenos Aires 1977 - började lite småsegt men blev skitspännande på slutet.
The Darjeeling limited - alltså, VAD var detta? En helt obegriplig film, jag förstod aldrig om det skulle vara en komedi eller ett drama eller båda delarna. Satt och väntade hela tiden på att något roligt eller dramatiskt skulle hända men det gjorde det aldrig. Dessutom kändes det som om de tagit bort första kvarten eller nåt, det gavs liksom ingen förklaring till nånting. Vilket otroligt slöseri på Adrien Brody.
American gangster - på tok för lång. Hyfsad men som sagt för lång, och så blev det aldrig särskilt spännande. Sen är det ju synd att Russel Crowe nästan alltid får se ut som en nörd i sina filmer.
Falskmyntarna - okej, men inte så mycket mer. Värd en Oscar? Nja, jag vet ju inte vad det var för konkurrens. Vill man prompt se en tysk Oscar-vinnare så rekommenderar jag hellre De andras liv som är suveränt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0