Bond, James Bond

Idag såg jag senaste Bond-filmen och tja, den höll väl inte riktigt måttet får jag lov att säga. Det är liksom inte Bond längre. Det som alltid varit signifikativt för Bond är i mina ögon brudarna (med skojiga namn oftast), humorn, prylarna och skurkarna, och väldigt mycket av det har skalats bort. Bond är inte rolig längre, han ler aldrig, han är ju fan knappt sexistisk längre! Inte en enda häftig pryl var det i nya filmen. Nu är det bara ren action där det fläskas på något kopiöst med skakig kamera och snabba klipp. Jag hann ju knappt se vad som hände, det gick så fort. Inte ens musiken är som den ska, senaste Bond-låten är nog den sämsta någonsin. Med risk för att låta hemskt gammal - det var faktiskt bättre förr!






Alla prioriterar vi olika vad som är viktiga tillbehör till filmen.
I Frodis bio-survival kit: Cola, mjölkchokladrulle, popcorn.
I K's bio-survival kit: paraply, Alvedon, öronproppar.
Hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0