Fåntratt

Men vilken lysande dag.. Det började med snöstorm och nu har vi hunnit med ett veterinärbesök med mindre operation. Jag gillar inte vädret vidare, men hunden ääälskar det. Vi var ute på promenad och gick till slalombacken där vi lekte och hade skoj. Herr hund for runt som en vessla och plötsligt såg jag blodspår i snön. Jag stannade honom och kollade, och det visade sig att en klo stod rätt ut och blodet rann. *suckar* En bruten klo m a o, jippi.. Det var bara att traska hem och ringa veterinären. Vi fick komma in på operation på en gång. Nu hade vi tur med flera saker. Först och främst att det var "tummen" han brutit, alltså sporren och inte en klo fram på tassen. Sen var brottet inte så allvarligt som de befarat, de kunde klippa av den brutna delen och behövde inte ta loss hela klon. Det gör att läkningen kommer gå fort. Tack! Herr hund fick ju lugnande och utrustades med både bandage och stans största tratt. Han var helt groggy när jag hämtade honom och det var världens sjå att få in honom i bilen med den där jäkla tratten. Väl hemma höll han på att riva hela huset när vi skulle ta oss in, han klampade rätt in i hissdörren och hade sig. Nu sitter han bara och är helt vimmelkantig, men givetvis så VÄGRAR han lägga sig ner. Han SKA hålla sig på benen, vilket gör att han ser ut som någon slags slow-motion variant av Bambi på isen. Staaackars lilla herr hund! Nu kan han inte använda tummen, så det får bli pekfingervalsen när han facebookar :)

image19

Trattmannen i egen hög person. Ja jag vet att det blev knasigt ljus, men jag hade liksom inte hjärta att börja flytta runt honom för det.

image21

- Jag vääägrar lägga mig ner! Groggy hund försöker sitta, med resultatet att han gliiider baklänges :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0