Semesterdags!

Halv två i natt går jag på semester. Sen väntar fem veckor av sömn, film, hundträning, sol, bad, deckare och lite smått och gott. Tyvärr brukar semestertid även betyda sjuktid för mig. Det slår liksom aldrig fel, jag är kärnfrisk hela året och så går jag på semester och vips så blir jag sjuk. Facit för de senaste åren har sett ut som följer:
2007 - en extremt blöt kväll på krogen med Elisabeth resulterade inte bara i skrattkramp i magen och pikar från de jag skickade sms till utan även i fyra dagars feber följt av förkylning i sisådär två veckor.
2006 - drinkparty hos Husmor följt av en blöt kväll på krogen. Jag gick hem barfota och blev förkyld en månad samt fick bihåleinflammation.
2005 - åker ner till Ystad på bröllop. Utomhusvigsel i regn, 12 plusgrader i luften och övernattning på fuktigt och dragit pensionat gör samtliga 4 personer i resesällskapet förkylda.
2004 - jag, ex-sambon, Jenny och Fredrik firar Carolina Klüfts OS-guld med en blöt krognatt följt av promenad till Max och sedan hem. Dagen efter var det full storm ute, men jag och ex-sambon var så bakis att vi inte kunde resa oss och stänga balkongdörren utan låg i korsdrag och blev knallförkylda. (Anders och jag tog exakt samma promenad i julas när det var hundra grader kallt ute och jag hade väldigt mycket för lite kläder på mig, men då blev jag inte sjuk minsann).
2003 - här tror jag inte husets tvåbeningar var sjuka. Däremot fick vi första semesterdagen låta vår första hund somna in p g a cancer. Munter start, verkligen...  

Som synes går det en röd tråd genom mina semestersjukdomar - jag har blivit dålig efter att inmundigat stora kvantiteter eldvatten. M a o borde jag klara mig om jag bara håller mig undan diverse rusdrycker. Det känns rätt stabilt, med en valp i huset kan jag inte ge mig ut på långa krogrundor och jättebalunser så oddsen är på min sida i år.

Fast jag tippar att jag får rycka in och jobba i stället. Någon som sätter emot? Bare in mind hur uselt jag tippade under fotbolls-EM...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0