Musikmassaker

Oh.. my.. God.. Läser på kultur- och nöjessidorna att bröderna Rongedal, a k a Ringhalspenisarna som vi kallar dom på min arbetsplats, uppträdde i Nora i helgen. Bland annat framförde de - håll i hatten nu - Personal Jesus! För att citera en sportkommentator i Galenskaparna - Så får man ju inte göööraaaaaaa! Jag är helt mållös. VEM kom på att det var en bra idé? På vilken fläck tyckte brorsorna att det passade? "Jomen det är ju en klämmig bit, och så passar den ju våra röster så bra! Sen har vi ju ungefär lika mycket sex appeal och utstrålning som Dave Gahan också". Milda Matilda vilken tur att jag inte var där, mina hörselorgan hade sprängts av chock. För att inte tala om vad jag hade gjort med de där klåparbrorsorna, shit alltså. Nu tycker säkert vän av ordning att "Jaaa men Johnny Cash gjorde ju den för ett tag sedan!". Well.. jag kan ju bara tala för mig själ men JAG tycker i alla fall att det är en milsvid skillnad. Den dag Ringhalspenisarna gestaltas av Joaquin Phoenix på film så lovar jag att ta tillbaka allt klagande i detta blogginlägg. Eller what the heck, jag kan lova att äta upp min hatt! I väntan på det tänker jag dock vidhålla att det var ett särdeles uselt låtval, håll er i er liga för fan!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men det är ok att framför Friday I'm in love hur som helst? ;-)

2008-07-07 @ 04:44:02
Postat av: Sara svarar

Tänk att jag visste att du skulle ta upp det, hur kunde jag veta det? :) Det var ju inte ett officiellt framträdande ju! Två åhörare och inget gage - då får man sjunga vad man vill.

2008-07-07 @ 12:03:47
Postat av: Anders

Rongedal live i MARIEBERG CENTRUM!!! Yeah!

http://www.youtube.com/watch?v=A8j5QC9vn2o



Var du där?! =)

2008-07-07 @ 13:10:33
URL: http://www.milbot.nu/blogg
Postat av: Sara svarar

Hahahaha, men för helvete Anders! Nej jag var verkligen inte där :)

2008-07-07 @ 16:53:38
Postat av: eremo

men Sara, det var alltså min recension du läste o det var just Personal Jesus jag tyckte de gjorde bra!!! hahaha. blir jag avrättad nu eller?

2008-07-07 @ 17:19:22
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hmmm, du blev ju hemkörd så något slags gage fick du ju om jag inte misminner mig alldeles....:)

Men för bövelen Eremo, det måste du väl begripa att inte Ringhalspenisarna INTE får köra Depeche. Jösses, de är ju ett coverband som varit med i melodifestivalen! Det är helgerån!

2008-07-07 @ 17:47:13
Postat av: Elisabeth

Gosh, jag blev så upprörd att det blev ett inte för mkt. Men att Ringhalspenisarna gjort Depeche är det mest skrämmande jag hört på länge. I klass med att All Saints gjort en cover på Under the bridge. Eller att jag en gång av misstag råkade höra Robbie Williams live och vet ni, han gjorde en cover på Song 2!!! svimmar av fasa

2008-07-07 @ 18:00:51
Postat av: Sara igen

Eremo: Ja straffad på något sätt kommer du bli. Musikgudarna ser inte med blida ögon på så taskigt omdöme :)



Elisabeth: Den värsta cover jag hört är Samantha Fox version av Stones "Satisfaction". Men Celine Dions slakt av AC/DC ska visst vara något i hästväg också.

2008-07-07 @ 19:11:03
Postat av: eremo

jag tycker iaf att bröderna bananflugor gjorde låten mkt bra! mohahahah

yeah, mer covers av Depeche, helst från typ EMD eller några. det vore nåt det.

2008-07-07 @ 20:24:54
URL: http://eremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0