Gamla plåster klistrar alltid

Köpte ett par nya skor och fick givetvis skavsår efter en minut. Happ.. Bara att riva fram plåster och lappa lite. Nu hade jag inga vanliga, beiga, normala plåster hemma naturligtvis utan röda och gula plåster med diverse exotiska djur på. Det var apor och isbjörnar och lejon och papegojor och guvetvad. Riktiga skräpgrejer skulle det visa sig. Jag hann inte ens gå till bilen innan de jäkla djungelplåstren lossade. Åkte till jobbet och rev fram vår sjukvårdsväska. Jovisst, det fanns en plåsterask där. MEN - bäst-före-datumet var utgånget med råge. Bäst före maj 2003 var plåstren. Jag hade ingen aning om att det ens fanns sista datum på plåster! Funderade lite på vad som kunde hända om jag använde plåster som var över 5 år för gamla. Skulle fötterna sprängas bort? Skulle jag vakna med gröna fötter och se ut som Shrek? Jag frågade vikarie-Anders om han kunde komma på några andra risker eller om han visste varför det i hela fridens dar fanns bäst-före-datum på plåster. "Dåligt klister" sa han. Det visade sig inte alls stämma, de gamla plåstren fäste alldeles utmärkt! Klart mycket bättre än mina safariplåster. Och fötterna har jag, peppar peppar, intakta och utan konstiga missfärgningar eller utväxter. Så nu vet ni! Det är helt riskfritt att använda gamla plåster. Tur att jag vågade testa, jag som är så superkinkig när det gäller datummärkning.

Kommentarer
Postat av: Marion

Det där med mjölken har jag fortfarande i kunnat smälta så några utgågna plåster är ju rena semestern i jämförelse!



Har btw tappat rösten helt nu så jag ringer inte imorgon... Tur det finns blogg och mess.

2008-07-05 @ 23:59:50
URL: http://www.nogg.se/Linneberg
Postat av: Marion

INTE kunnat smälta ska det ju såklart vara, försvann någonstans på vägen från Linneberg

2008-07-06 @ 00:01:15
Postat av: Sara svarar

Tänk att jag visste att du skulle ta upp den där gamla mjölken :) Ja den var gammal, men jag hade inte tänkt dricka den heller!

2008-07-06 @ 00:14:41
Postat av: Elisabeth

Man får tejpa fast plåster med käcka motiv som isbjörnar och T-rexar och Pippi och Lilla Gubben och Bamse och Lille Skutt med lite genomskinlig kirurgtejp. Det är bara att hacka i sig om man inte gillar beige. veta Jag tror nog btw minsann visste att du tänkt dricka mjölken, haha!

2008-07-06 @ 00:33:08
Postat av: Sara igen

Men det var väl ett jävla tjat om den där satans mjölken! Det var ju 1½ år sedan, det är preskriberat :) Någon kirurgtejp har jag inte, det kanske går lika bra med dokumenttejp?

2008-07-06 @ 01:31:23
Postat av: Elisabeth

Dokumenttejp funkar nog bra, testa vetja. Mjölk!

2008-07-06 @ 01:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0