Filmtajm

Kan inte vara annat än nöjd just nu. I fredags såg jag "This is England" som, inte helt otippat, var skitbra. Nu i kväll såg jag "Control". Tja.. Anton Corbijn gör film om Ian Curtis - det känns nästan som det inte kan bli annat än bra. Och det var precis vad det blev också! Veckans bästa idé var att gå på bio sent en söndag och se en svartvit film om en död popstjärna. Fyra personer var vi i salongen! Det var nästan så jag tyckte att jag väsnades när jag satt och tuggade min choklad och mina popcorn under reklamen :) Och jag erkänner - jag grinade.. Det händer ytterst sällan när jag tittar på film, men slutet högg sig ända in i hjärteroten så tårarna bara rann. Samantha Morton var briljant och musiken var helt sanslöst vältajmad. Hua så bra! Dagens minus dock till Filmstadens cola som smakade.. kanel?? Tror det blir bio i morgon igen, på en måndag borde det väl inte vara så mycket folk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0