Ofrivillig såpa-detox

Jag har verkligen fastnat i Falcon Crest-träsket.. Varje förmiddag kl.11.50 har jag slagit på Kanal 9 och följt med i alla intriger i Tuscany Valley. Det hela började som en slags nostalgitripp bara, för att se hur mycket jag kom ihåg från när jag var fjortis och fnissa lite åt hur fula alla var. Men sen var jag fast! Igår på jobbet berättade jag med stor inlevelse för Kristoffer och vikarie-Anders om vad som hände i de två senaste avsnitten. De var måttligt roade faktiskt, till slut tjöt Kristoffer "Men jag orkar inte lyssna mer! In och kör det här bilspelet i stället" och så sjasade han in mig på vår spelsajt där jag skulle köra en gul bil på New Yorks gator och undvika att bli prejad av några bovar i en svart van.

Det ultimata tecknet på att jag är fast kom i morse när klockan var 11.50 och det körde igång nåt jävla Ruth Rendell-mysterium i stället. "Men vafan! Var är mitt Falcon Crest" skrek jag gällt och började förtvivlat bläddra i tv-bilagan. Inte ett Falcon Crest så långt ögat kunde nå. Vad gör jag nu? Hur länge måste jag leva i ovisshet, det senaste avsnittet slutade ju med ett störtande plan for crying out loud! Det här blir jobbigt, jag kommer få abstinens ju. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0