Tillbaka igen

Häpp, så var semestern slut för den här gången. I år lyckades jag för första gången på evigheter hålla mig frisk hela tiden! Det var väl visserligen trevligt, men vädret hade jag gärna reklamerat om det gick. Dagvill har jag varit nästan hela tiden, fram tills OS började. Då blev det ordning och reda och rutiner och uppstigning på mornarna i bästa internatskolestil. Eller nåt.. Mycket sport har det blivit.. Jag har följt det mesta, man är ju så illa tvungen! Rätt som det är så dyker det upp någon helt okänd idrottare och tar medalj. Sen när är cykling en svensksport?? Aja, jag klagar inte! Som gammal hästtjej vurmar jag ju givetvis för ridningen och även om jag föredrar hoppningen så tycker jag det är coolt med en 67-årig OS-debutant i dressyren. Det bådar ju gott. Om jag baxar upp morsan på en häst och drillar henne ordentligt kanske hon kan vara med i London 2012. Fast med tanke på hennes lilla kosackäventyr med fjordingen Gnejse för 25 år sedan så är det väl tveksamt om hon vill gå med på det. Jag får träna själv i 30 år :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0