Riddare Kato!

Håhåjaja, det var en intressant och skojig helg som just passerade. I lördags började jag dagen med att åka till Kolsva på utställning med partyvalpen och det gick bra. På hemvägen svischade jag förbi tågstationen och hämtade Ciss och sen for vi och handlade skor. Vidare hem till mig för en liten tupplur, vi hade varit uppe redan klockan sju och var ganska småmosiga. Sen huxflux var det kväll och vi åt tacopaj, för att sedan gå loss på monsterdrinkarna. Även denna gång lyckades jag mycket bra, jag provade lite nya kombinationer och slutresultatet hos konsumenterna blev ungefär samma som tidigare. När klockan slog dansdags åkte vi in till Harrys och skakade rumpa och garvade och drack en massa cider och öl. I toakön skällde jag ut en kille med keps som höll på att tramsa och ha sig. När Ciss var inne på dass kom det fram en kille (från Västerås upplyste han mig om) och berömde mig för att jag gormat på kepskillen. Sen vet jag inte vad vi pratade om, men han tyckte att han, jag och Ciss skulle ha ett kodord, ett lösen, ifall vi råkade träffas senare under kvällen. Jag föreslog givetvis världens bästa lösen All makt åt Tengil, vår befriare, men det tyckte Västeråsaren var på tok för komplicerat. Han bestämde att det fick bli Riddare Kato i stället. Här är det lite blurrigt med detaljerna, men jag tror det var som så att om han kom och sa koden så skulle vi dansa eller nåt. "Vad är lösenordet?" skrek Västeråsaren. "Riddare Kato!" skrek vi och så gjorde vi high five alla tre. Västeråsaren lullade vidare och jag och Ciss bröt samman och skrattade hysteriskt. Jag garvade så jag inte kunde stå på benen utan var tvungen att stå på knä för att stabilisera mig lite. Då kom värsta dryga vakten och sa i en lätt nedlåtande ton "Du är vad jag skulle kalla...... nära hemgång..". För att jag skrattade?? Ciss och jag försökte, likt Piff och Puff på julafton, förklara allt med "Riddare Kato" men vakten verkade föga imponerad av det och snäste bara att jag skulle skärpa till mig. Sicken sour puss!

När vi skulle hem åkte vi med stans mest inkompetente taxichaffis.
Jag: Ehum.. du skulle svängt vänster där, det går ju mycket snabbare.
Taxichaffis: Mja, det beror på vart man ska.
Öööööhhh? Ja? Självklart beror det på vart man ska, ska man hem till mig så är det en bra idé att åka den vägen. Ska man däremot till Göteborg eller till Krämaren eller whatever så är det en omväg. Sen missade han min gata också, det var ingen ordning alls. Hursom, vi kom hem och lyckades rasta hundarna även om det var lite omständligt. I stället för att hålla i varsitt koppel råkade vi hålla båda två i samma koppel medan ingen höll i det andra kopplet. Men partyvalpen är ju så lydig så hon svansar ju bara efter. Stupade i säng till slut och vaknade med betongkeps, helt otippat. Vi var vakna en stund men sen somnade vi ett par timmar till. Det hjälpte inte särskilt mycket, jag var i stort sett lika seg när jag vaknade andra gången.

Efter ett tag var vi i alla fall såpass fit for fight att vi åkte ut till IKEA och shoppade loss. Passade på att luncha också. Jag överskattade min förmåga en smula, 15 köttbullar var lite överkurs till och med för en bakis-Frodis. Efterrätt i form av chokladmoussetårta och fudgebrownie orkade jag dock klämma i mig. Märkligt det där.. Sen åkte vi hem och la oss i varsin soffa och kollade på Ebba och Didrik på dvd. Lovely! Heeeelt underbar serie. Det blev en lugn afton med relativt tidig sovtid.

Igår lunchade vi på Kinamuren och så shoppade vi innan jag skjutsade Ciss till tåget. Jag hade fått en p-bot i parkeringshuset vilket jag inte märkte förrän jag kom hem och hade åkt runt hela stan med en bot på framrutan! Ja jisses, jag skyller på utmattning efter våra bravader. Men kul var det!

Kommentarer
Postat av: Ciss

Garvar Ja jisses, det där med kopplet hade jag helt förträngt... Stackars Partyvalpen... Helt ensam och övergiven i kopplet :-P

2008-08-06 @ 23:11:28
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se
Postat av: Sara svarar

Hahaha, vet du vad jag upptäckte idag? Den där lilla golvlisten vid hissen som vi slog loss på något vis - den hade vi satt tillbaka bakvänt :)

2008-08-07 @ 22:11:28
Postat av: Ciss

Men what the fuck! Inte nog med att väggarna faller över oss (märkligt det där) men dom går inte att reparera heller!!

2008-08-08 @ 23:27:26
URL: http://blogg.ceciliasoderman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0