Gammal som gatan

Jahapp.. så var det dags igen.. Inte är det lika roligt att fylla år när man passerat 30? *suckar*  Faktum är att jag helt glömt bort att min födelsedag var i faggorna. Igår kväll på jobbet satt jag och bläddrade bland sidorna som vanligt och reflekterade inte över att det var tidningen för första april vi höll på att läsa in förrän vikarie-Anders höll upp en sida och sa "hur gör vi med aprilskämtet, läser vi in det vi också?". "Ehum.. jamen just.. det är ju första April i morgon.." sa jag, helt förvirrad. Fem minuter senare satt jag på facebook och såg att ex-sambon (som också fyller idag, grattis!) grejade med mat inför middagsbjudning idag. Jag tyckte det lät fasligt extravagant med middagsbjudning en tisdag. Har han semester? Är det påsk fortfarande? Så funderade jag tills jag kom på IGEN att det ju var vår födelsedag. Vilken koll man har... Är det åldern som tar ut sin rätt?

Och så en uppdatering om lilla trattmannen här hemma. Han behövde bara ha dumstrut första dagen, sen har han varit så duktig och inte brytt sig om sitt bandage så han har fått gå "barhuvad". Pigg och glad är han och helt oberörd av sin skada, som läker jättefint och snabbt. Om några dagar ska jag lägga på ett lager nagellack på klon som en stärkande och skyddande hinna. Jag vet att Elisabeth blir eld och lågor över det och kommer föreslå en massa festliga och fräcka färger, men det blir nog ofärgat nagellack för herr hund :)

Marion och jag fortsatte igår vår "pest eller kolera"-diskussion och Anders lovade att tänka ut sina värsta alternativ till nästa gång. Det vi till slut kom fram till var att det inte spelade någon roll vad vi hittade på - Marion skulle aldrig välja råttcellen i "Fångarna på fortet" och jag skulle aldrig välja luftballongflygning. Men man kan ju välja mellan andra otäcka saker, så vi kommer nog fortsätta med våra fiktiva dilemman.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag och E brukar ta ställning till lite mer, hm, avancerade dilemman. Jag säger som E: Grisen är alltid ett alternativ.

2008-04-01 @ 13:47:19
Postat av: Elisabeth

Klart Frodo ska ha färgat nagellack! Förstå vad fint lite knallrosa eller neongult eller turkost skulle göra sig mot hans svarta päls. Eller varför inte måla med två färger så klon blir randig?

2008-04-02 @ 08:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0